چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

فنون ریزِ کامپیوتر!

جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱ ق.ظ

بله.... کامپیوتر هم فنون ریزی داره که خیلی کاربردی هستن و به درد همه می خورن. می تونید توی ادامه مطلب با این فنون آشنا بشین:


چطوری توی کامپیوتر، اسکرین شات بگیریم؟
شما خیلی راحت می تونید توی کامپیوتر با فشار دادن دکمه Shift به علاوه ی دکمه Print Screen، یه اسکرین شات از صفحه کامپیوترتون بگیرید. البته وقتی این دکمه ها رو وفشار می دین فقط عکس صفحه تون توی کلیپ بورد ذخیره میشه و برای ظاهر کردن اون باید برنامه Paint یا همون نقاشی کامپیوتر رو باز کنید و سپس روی صفحه اون Paste رو بزنید و می بینید که عکس باز میشه و در آخر هم نقاشی رو ذخیره کنید.

استفاده از کلید های میانبر، راهی سریع تر برای انجام دادن کارها!
خیلی وقت ها هست که عجله دارین اما کار هاتون توی کامپیوتر خیلی کند پیش میره. اما حالا با استفاده از کلید های میانبر که الان معرفی می کنم می تونید حرفه ای تر کارهاتون رو انجام بدین.
برای کپی کردن چیزی می تونید Ctrl رو با کلید C فشار بدین تا اون چیز کپی بشه.
برای پیست کردن یه چیزی هم می تونید Ctrl رو با کلید V فشار بدین تا پیست بشه.
برای کات کردن یه چیز! می تونید Ctrl رو با X فشار بدید تا فایل یا متن تون کات بشه.
برای ساخت یه فولدر جدید می تونید Ctrl رو با Shift و N با هم بگیرین تا یه فولدر بسازید.
گاهی وقتا هست که دوست دارید یه فایلی رو که پاک می کنید، دیگه اون فایل به Bin منتقل نشه و یه راست مستقیما فایل مورد نظر به طور کلی حذف بشه و از طریق Bin بازیابی نشه. برای اینکار باید روی فایل کلیک کنید و سپس Shift رو با Delete بگیرید.
به جای کلیک و کشیدن ماوس برای گرفتن چند فایل می تونید روی یک فایل کلیک کنین و Ctrl رو با A بگیرید. اینجوری تموم فایل هاتون گرفته می شن.
برای بازگشت به مرحله قبلی کاری که انجام دادین باید Ctrl رو با Z فشار بدین.
برای انتخاب اولین فایل توی هرجایی می تونید Home رو بزنید. مثلا روی صفحه تون یا توی یک پوشه. با این کلید اولین پوشه یا فایل انتخاب می شه.
برای انتخاب آخرین فایل توی هرجایی می تونید End رو بزنید. مثله مورد قبلی.
فشار دادن کلید های Alt و Space باعث باز شدن نوار عنوان میشه. البته این کلید های روی فایل ها کاربردی ندارند و مثلا به درده متن ها یا نرم افزار ها می خورن.

آیا توی کامپیوتر هم مثل گوشی میشه یه پنجره رو باز نگه داریم و پنجره های اضافی رو سریع تر ببندیم؟
بله... این یه قابلیت جالبه که البته مخصوص ویندوز 7 و فکر نکنم توی بقیه ویندوز ها کار بده. وقتی چند تا پنجره رو باز کردین اما فقط یکی از اونا رو می خواید باز باشه و بستن تک تک اون پنجره ها سخته فقط کافیه گوشه ی پنجره ای رو که می خواید باز باشه رو بگیرید و اون رو با استفاده از ماوس بلرزونید. می بینید که بقیه پنجره ها بسته میشن! این خیلــــی جالبه نه؟!

خیلی خب امیدوارم در آینده کاربرد های بیشتری رو توی کامپیوتر یاد بگیرم و اونا رو آموزش بدم!
فقط تو رو خدا نظر بدین... چند وقته که کمبود نظر پیدا کردم!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۷
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">