چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

معرفی کتاب-ستاره ها را بشمار

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲ ب.ظ
  • نویسنده: لوییس لوری / ناشر: افق / تعداد صفحات: 144                 دسته بندی: کتاب های کودک و نوجوان، ادبیات داستانی

 اینبار هم معرفی کتابی در سبک داستانی رو داریم که برنده ی جایزه ی نیوبری در سال 1990 شده. جریان اون مربوط به جنگ جهانی دوم میشه. داستان درباره ی زندگیه دختری 10 ساله به نام آنه مری هست که به همراه مادر و پدر و خواهر کوچکش در دانمارک زندگی میکنند. آنه دوستی به نام آلن داره که با پدر و مادرش در دانمارک هستند. 3 ساله که دانمارک در اشغال آلمانی های قرار داره و این موضوع برای آلن و خونواده اش که یهودی هستند مزاحمت هایی رو ایجاد میکنه. در طول داستان آنه که یک مسیحی است تصمیم میگیره به دوستش کمک کنه و آلن رو به خونه شون دعوت میکنه و همه تظاهر میکنند که آلن هم دختر اون خونواده است تا مشکلی از سوی اشغالگران آلمانی براشون پیدا نشه.

داستان این کتاب به خوبی روابط صمیمانه مذاهب رو با یکدیگر بیان میکنه و پیام آور حس امید و صلح آمیزیه. نویسنده خیلی قشنگ دوستی یک دانش آموز مسیحی با یک دانش آموز یهودی رو بیان کرده و این کتاب جزو دسته کتاب هاییه که حتما باید بخونین. در ادامه هم قسمتی از اون رو میخونیم:

«گوش می‌داد و می‌دانست مادرش درباره‌ چه چیزی صحبت می‌کند. روزنامه‌ دُفری دَنسک روزنامه‌ای غیرقانونی بود که پیتر نیلسِن هرازگاهی برایشان می‌آورد؛ در حالی که آن را به دقت تا زده و لای کتاب‌ها و کاغذهای معمولی مخفی کرده بود. مامان همیشه روزنامه را پس از آنکه خودش و بابا می‌خواندند، می‌سوزاند. ولی آنه مری بعضی شب‌ها صدای مامان و بابا را می‌شنید که درباره‌ی خبرهایی که آن روزنامه نوشته بود صحبت می‌کردند؛ خبرهایی در مورد خرابکاری علیه نازی‌ها، بمب‌گذاری در کارخانه‌های تولید ابزار جنگی و از بین بردن خط آهن‌ها برای جلولگیری از حمل و نقل کالا.
آنه‌مری می‌دانست «نهضت مقاومت» یعنی چه. یک بار که این اصطلاح به گوشش خورده بود، از بابا پرسیده و او برایش توضیح داده بود. اعضای نهضت مقاومت دانمارکی بودند، اما کسی آن‌ها را نمی‌شناخت، برای اینکه فعالتیشان خیلی سری بود. آن‌ها مصمم بودند از هر راهی که می‌توانند به نازی‌ها لطمه بزنند. بنابراین، به کامیون‌ها و اتومبیل‌ها آسیب می‌رساندند و کارخانه‌‌هایشان را با بمب منفجر می‌کردند. آن‌ها بسیار بی‌باک بودند. البته گاهی هم به دام می‌افتادند و کشته می‌شدند...»

 ********

متاسفانه فایل PDF این کتاب وجود ندارد. اما مطمئن باشین در اولین وقتی که PDF ستاره ها را بشمار اومد حتما اونو توی وبلاگ قرار میدم. 

توجه: از هیچ سایتی تلاش نکنین که فایل PDF ستاره ها را بشمار رو دانلود کنین چون من اینکارو کردم و فایلی در کار نبود. فقط میدونم که به محض دانلود نسخه های تقلبی ویروس کش اعلام خطر میکنه.

 

اگه نظر، پیشنهاد یا سوالی داستین از طریق همین بخش بیان کنین:

 

 

نظرات  (۲)

تشکر بابت معرفی کتاب عزیزم‌

پاسخ:
امیدوارم کتاب خوبی رو معرفی کرده باشم 😊

فک نکنم کتاب جذابی باشه!حداقل این قسمتی که گذاشته بودی منو ترغیب نکرد بخونمش:))

پاسخ:
کتاب خیلی معروفیه. جایزه هم برده. اما خب به هرحال انتخاب کتاب سلیقه ایه! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">