چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه نان پنجره ای

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ

نان پنجره ای یک شیرینی خوشمزه است که به راحتی می تونید اون رو در خونه درست کنید. اگه تا حالا این شیرینی رو نخوردید اینبار امتحان کنید تا عاشقش بشید. این هم طرز تهیه نان پنجره ای در خانه. مواد لازم: 

نشاسته گندم: 75 گرم / تخم مرغ: 5عدد / گلاب: 4 ق.سوپخوری      وانیل: 1.2 ق.چ / آرد سفید: 75 گرم / روغن: به مقدار لازم              پودرقند: به مقدار لازم برای شیرین کردن نان پنجره ای ها                      قالب نان پنجره ای


طرز تهیه: نشاسته و گلاب رو داخل یه ظرف می ریزیم و اونا رو با هم هم می زنیم تا نشاسته به صورت خمیر در بیاد. تخم مرغ ها و وانیل رو اون اضافه می کنیم و باهمزن مخلوطش می کنیم. حالا آرد رو اضافه می کنیم و باز با همزن، هم می زنیم. مخلوط رو از صافی رد می کنیم تا یکدست بشه. روغن رو در ظرف مناسبی داغ می کنیم و قالب رو در اون قرار می دیم. (قالب نباید زیاد داغ بشه وگرنه وقتی اونو توی مواد می زنیم، مواد همونجا سرخ می شن! و اگه قالب سرد باشه مواد بهش نمی چسبند) بعد از اینکه قالب داغ شد اونو توی مواد می زنیم، به اندازه ای که مایه تا سر قالب برسه و روی قالب رو نگیره وگرنه بعداً نان ها از توی قالب در نمیان. حالا قالب رو داخل روغن داغ می زاریم و مدام تکون می دیم تا مایه از قالب جدا شه و توی روغن بیافته. وقتی نان ها طلایی شدن اونا رو توی ظرف مناسبی می زاریم. (می تونید نان ها رو اول توی یه صافی قرار بدید تا اول روغن های اضافی اش گرفته بشن.) وقتی شیرینی ها سرد شدن باید پودر قند رو روی اونا بپاشیم تا شیرین بشن.
نان پنجره ای ما آماده است! به این شیرینی ها، خاتون پنجره ای یا همون شیرینی پنجره ای هم می گن. این هم تصاویر زیبایی از این شیرینی:





  1. لطفا نظر بدید...
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۲
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۳)

۰۶ آبان ۹۷ ، ۱۸:۰۵ مهدی قاسمی
خودشم دوست دارم:)
پاسخ:
🙂🙂🙂
۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۵۳ مهدی قاسمی
من بیشتر از قالبش خوشم میاد:)
پاسخ:
یعنی خودش رو دوست نداری؟! 😂
۰۱ آبان ۹۷ ، ۱۴:۴۱ نویسنده یافاطمه
من هر موقع درست میکنم از توی قالبش در نمیاد چیکار کنم؟!!!!
پاسخ:
یا به خاطر اینه که روغنتون خیلی داغ نیست یا هم ماله اینه که قالب رو خیلی داخل مواد می زنید و مواد روی قالب رو می گیرن.... اگه این مشکلا رو برطذف کنین دیگه در میاد. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">