چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه ته چین مرغ

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ

پختن یه ته چین خوشمزه که خیلی قشنگ و قالبی باشه و برای جلوی مهمون هم مناسب باشه خیلی مهمه. اگه می خواین یه همچین ته چینی بپزید این مطلب رو دنبال کنید. و البته عکس های خوشمزه اون آخر رو هم تماشا کنید. راستی این مقدار مواد لازم این ته چین برای 5-4 نفره. مواد لازم:

برنج آبکش شده: 3 لیوان / زرده تخم مرغ: 2 عدد / ماست: نصف لیوان   زعفران دم کرده: نصف لیوان / موغ پخته و ریش شده: 2 لیوان                نمک: به مقدار لازم / زرشک: به مقدار لازم 


طرز تهیه: مهمترین قسمت ته چین مرغ همون ته دیگش هست، در واقع برای همین هم اسمش ته چین هست. به این صورت که ماست و زرده تخم مرغ و نصف زعفران دم کشیده رو با تقریبا نصف مقدار از برنجی که داریم مخلوط میکنیم و در قابلمه نچسبی که کفش رو از قبل چرب کردیم میریزیم. حالا روی برنج ها 1 لیوان مرغ رو می ریزیم و روی تمام سطح برنج پخش می کنیم و دوباره روی اونا رو با برنج می پوشونیم.(وقتی برنج ها رو می ریزید باید با کفگیر اونو صاف کنید تا خوب بشه). حالا در لایه بعدی به هر مقداری دوست دارید زرشک می ریزید و دوباره برنج و سپس مرغ و به همین ترتیب لایه های ته چین درست می شن. اگه دوست دارین می تونید توی یکی از لایه ها خلال پسته یا بادام بریزید.(من که خوشم نمی یاد) در انتها کمی زیرش رو زیاد میکنیم تا ته دیگش بگیره و بعد از یک دقیقه زیرش رو خاموش میکنیم.

در آخر باید در قابلمه رو بردارید و به جاش یه سینی خوشگل بزارید! حالا با کمک یکی از اعضای خانواده! باید قابلمه رو برگردونید. وقتی قابلمه رو برمیدارید ته چین باید به طور قالبی توی سینی باشه. اگه یکدفعه با این فاجعه روبه رو شدید که به طور قالبی در نیومد و جلوی مهموناتون ضایع شدید! یا به خاطره اینه که کف قابلمه رو خوب روغن مالی نکردید یا هم بعد از تشکیل لایه آخر با کفگیر کل ته چین رو فشار ندادید... بله فشار دادن برنج ها و ته چین بعد از چیدن لایه آخر باعث منسجم شدن اون میشه و در آخر ته چین قالبی تر در میاد.


حالا در ادامه به یه سری آموزش های تکمیلی پخت ته چین می پردازیم! :

1- چطوری زعفران رو دم کنیم که خیلی رنگ بده؟
بعد از اینکه زعفران رو با آبجوش دم کردید اون رو داخل یک استکان بریزید و یه تکه کوچیک یخ رو داخل اون بریزید. این کار باعث یکدفعه سرد و گرم شدن زعفران میشه و باعث میشه زعفران از ترس رنگ بیشتری بده! نه جدی گفتم اینکار خیلی تاثیر داره البته چون بعد یخ آب میشه طبعاَ مقدار زعفران هم بیشتر میشه. 
2- چطوری برنج رو آبکش کنیم؟

برای آبکش کردن برنج، اون رو از قبل سه چهار ساعت با نمک زیاد خیس میدیم. بعد آبش رو خارج میکنیم و برنجها رو آب میکشیم تا نمک اضافیش بره. بعد در قابلمه حدود پنج لیوان آب رو به جوش میاریم و برنجهای خیس داده شده رو با مقدار کمی نمک در آب جوش میریزیم و میذاریم که بجوشه، وقتی کمی جوشید یک دانه از برنج رو برمیداریم و با ناخن نصفش میکنیم، وقتی به اندازه یک نقطه سفید وسطش خام بود آبکشش میکنیم. این بهترین راه برای آبکش کردن برنج هست.

3- مرغ ته چین رو چطوری بپزیم؟

مرغ رو همیشه بهتره در آب کم بپزیم. اینطوری تمام طعمش رو به خودش میگیره و به آبش نمیده و خوشمزه تر میشه. مرغ رو در مقدار کمی آب با پیاز و کمی نمک و زردچوبه و دارچین (در صورت تمایل) روی حرارت ملایم میذاریم که بپزه. و بعدش ریش ریش میکنیم.


این هم عکس های خوشمزه ای از ته چین مرغ:





لطفا نظرات، پیشنهادات و سوالات خودتون رو با من درمیون بزارید...
من بی صبرانه منتظر نظراتون هستم...


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۳
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۲)

۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۷:۰۷ مهسا ایمانی

واوووو خیلی عالی خیلی خوشمزه

پاسخ:
😋😋😋
لایــــــــــــــــــــــــــــک:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">