چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

چگونه آدامس چسبیده به لباس را پاک کنیم؟

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۲۷ ب.ظ

شاید براتون پیش اومده که یه آدامس به لباستون می چسبه اما هرکاری می کنید نمیره. توی این مطلب می خوام بگم که چطوری می تونید از شر این آدامس ها راحت بشین اونم با استفاده از چیزایی مثله یخ و سرکه یا آبجوش و... . خلاصه اگه با بحران آدامس چسبیده به لباساتون مواجه هستید این مطلب رو دنبال کنید! من 10 تا چیز رو معرفی کردم که می تونید با اونا آدامس رو جدا کنین.

روش های مختلفی برای بردن آدامس هست که دونه دونه اونا رو دنبال می کنیم:


1-یخ

چند تکه یخ رو داخل یه پلاستیک قرار بدید و بعد برای مدتی اونو روی آدامس بزارید. مدتی بعد یخ رو بردارید و با چاقو به آدامس بکشید. می بینید که آدامس خیلی راحت جدا میشه.

2-آبجوش

قسمتی از لباس که آدامس به اون چسبیده رو داخل آبجوش بزارید و در همون حالت با چاقو آدامس رو که نرم شده رو ازش جدا کنین. همچنین می تونید اون قسمت لباس رو روی بخار کتری هم بگیرید و بعد آدامس رو جدا کنید.

3-الکل

یه تکه اسفنج رو با کمی الکل آغشته کنین و روی آدامس بمالید. بعد با قاشق آدامس رو به راحتی بکنید.

4-اتو

یه تکه مقوا رو روی آدامس بزارید و بعد اتو رو روی اون قسمت از لباس که آدامسی شده به همراه مقوا بزارید. یعنی مقوا رو اتو کنین! کمی بعد مقوا رو از لباس جدا کنین. می بینید که آدامس به مقوا چسبیده. درآخر لباس رو بشویید تا جای آدامس هم بره.

5-نوارچسب

نوار چسب رو روی آدامس بچسبونید و بعد اون رو بکنید. این کار رو چند مرتبه تکرار کنید تا کل آدامس به نوار بچسبه و کنده بشه.

6-سرکه

یک پیمانه سرکه رو بجوشونید و بعد یه مسواک رو داخل اون بزنید و به سرعت روی آدامس بکشید. این کار رو سریع انجام بدید چون تا وقتی سرکه داغه آدامس کنده میشه و نباید سرکه سرد بشه. درآخر لباس رو بشویید.

7-مایع صابون

کمی مایع صابون رو روی آدامس بریزید و بعد با مسواک روی آدامس بکشید. سپس با یه چاقو آدامس رو به راحتی جدا کنید و بعد لباس رو بشویید.

8-کره بادام زمینی!

روی آدامس رو با کره بادام زمینی بپوشونید و کمی بعد با یه چاقو اره ای آدامس رو جداکنید. بعدهم لباس رو بشویید تا لکه کره از بین بره.

9-گازوئیل

مقداری از گازوئیل یا بنزین رو روی آدامس بریزید و بعد با چاقو اون رو جدا کنین. سپس لباس رو بشویید تا گازوئیل هم پاک بشه.

10-اسپری مو

این روش خیلی راحته. به آدامس اسپری مو بزنید و کمی صبر کنید. وقتی آدامس سفت شد اونو با چاقو بکنید و لباس رو بشویید.


از کدوم شون برای پاک کردن آدامس استفاده کردین؟

مواد دیگه ای رو هم برای این مشکل می شناسین؟

از طریق نظر به من هم بگین...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۲
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">