چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه فلافل

پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۳۹ ب.ظ

یکی از خوشمزه ترین غذاها که اصلیت لبنانی داره فلافله. اگه می خواهین یه فلافل ترد و خوشمزه رو درست کنید این مطلب رو دنبال کنید و البته با نکات اون هم آشنا بشید. 

مواد لازم:

نخود چرخ شده: 1لیوان      تخم مرغ: 1عدد

 نمک و فلفل و زردچوبه      جعفری: درصورت تمایل        

پیاز بزرگ: 1عدد               سیر: 2حبه


طرز تهیه: در یک کاسه بزرگ نخود های چرخ شده را به همراه تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط می کنیم. سیر رو هم اضافه می کنیم که مقدار سیر دلخواهه چون بعضی افراد از طعمش خوششون نمیاد و بعضی دوست دارن. ولی 2 حبه مناسبه.  سپس پیاز رو رنده می کنیم و به مواد فلافلمون اضافه می کنیم. فلافل معمولا تند خورده میشه پس اگه دوست دارید فلفل اون رو زیاد بریزید. اگه هم دوست دارید می تونید جعفری خرد شده رو هم به هر مقدار که دوست دارید بهش اضافه کنید. (جعفری طعم خوبی به فلافل میده) 

حالا مواد فلافل ما درست شده و آماده سرخ شدنه. برای سرخ کردن فلافل ها یا می تونید با دست مقداری از مواد رو گرد کنید و بعد سرخ کنید یا هم می تونید از قالب های مخصوص فلافل استفاده کنید که به نظر من استفاده از قالب بهتره چون بادست وسط فلافل ها خوب نمی پزه.

نکات مهم برای بهتر شدن کیفیت فلافل:

1- بهتره برای سرخ شدن فلافل ها روغن زیادی در ظرفی که اونا رو توش سرخ می کنید بریزید. جوری که حداقل تا سر فلافل ها توی روغن باشه. اینطوری اونا ترد می شن.

2- نخود ها رو زیاد چرخ نکنید چون باعث وا رفتن مواد فلافل میشه. بهتره به اندازه ای اونا رو چرخ کنید که کمی از دونه های شکر بزرگ تر باشن.

3- برای سرخ کردن اول بزارید روغن خوب داغ بشه بعد فلافل ها رو توش بیندازید.

4- حتما نخود های فلافل رو 48 ساعت قبل از پخت در آب بخیسانید چون در غیر این صورت نخود ها بوی خامی میدن.


نظر یادتون نره!

من منتظر نظرات شما هستم!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۵
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۱)

توی جایی که من زندگی میکنم فلافلش فرق میکنه با این، ولی هر دو تاش خوشمزه است:)
پاسخ:
میشه بگید اهل کجایید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">