چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

یادگیری فن های پاورپوینت - قسمت 1

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۸ ب.ظ

اگه به ساخت پاورپوینت های زیبا علاقه مند هستین حتما باید فنونی رو توی این نرم افزار بلد باشین. توی این مطلب می خوام کارهای مهمی رو توی پاورپوینت آموزش بدم که ساده به نظر می رسن اما خیلی کاربرد دارن. این آموزش ها رو توی چند قسمت نشون می دم. درضمن من از پاورپوینت 2013 استفاده می کنم.


1- چطوری در پاورپوینت زیرزمینه یک عکس رو بی رنگ کنیم؟
خیلی وقت ها پیش می یاد که عکسی رو می خوایم توی پاورپوینت به نمایش بذاریم اما نمی خوایم زیرزمینه اش پیدا باشه و دوست داریم زیرزمینه رنگ تِمِ پاورپوینت باشه. گاهی وقتا این زیرزمینه ها جای زیادی هم اشغال می کنند. برای بی رنگ کردن اونا باید ابتدا روی عکسی که قبلا توی پاورپوینت آوردیمش کلیک کنیم تا پنجره Format اون بالا اضافه بشه.


حالا باید روی گزینه Format کلیک کنیم و سپس از بین گزینه های باز شده روی Remove Background کلیک کنیم.

حالا می بینیم که قسمت هایی از عکس بنفش شدن. قسمت های بنفش بعداً توی عکس به صورت بی رنگ می شن و نمایش داده نمی شن. 

حالا برای اینکه خودمون بتونیم این قسمت ها رو مشخص کنیم می تونیم از علامت های مثبت و منفی اون بالا استفاده کنیم. با گذاشتن علامت مثبت روی هر قسمت عکس اون قسمت رنگی میشه و با گذاشتن علامت منفی هم بنفش میشه. همچنین می تونیم کادری رو که روی عکس قرار گرفته بزرگ و کوچیک کنیم.

حالا در مرحله آخر فقط کافیه تیک اون بالا رو بزنیم و می بینیم که قسمت هایی رو که نمی خواستیم حذف شدند یا به عبارت دیگه بی رنگ شدن. حالا اگه اشتباهی دیدیم که بعد از زدن تیک یه قسمتی رو بنفش نکردیم یا برعکس اشتباهی بنفش کردیم می تونیم دوباره همون گزینه های اولی رو بزنیم و تغییرات رو ایجاد کنیم. درضمن به نظر من این قسمت ها بنفش هستند ولی شاید از نظر شما ها صورتی باشه! حالا فرقی نداره.

نظر یادت نره!

در قسمت دوم آموزش فنون پاورپوینت همراه ما باش...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">