چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه مربا آلبالو

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲ ب.ظ

مربا می تونه یک چیز مقوی و خوشمزه برای صبحانه باشه و تازه اگه مربای آلبالو هم باشه که دیگه خیلی خوشمزه است. در ادامه طرز تهیه مربای آلبالو رو یاد می دم. مواد لازم:

آلبالو : 1 کیلو / شکر : 1 کیلو / وانیل شکری : 1 ق.چ


طرز تهیه: برای درست کردن مربای آلبالو اول باید ساقه آلبالو ها رو جدا کنیم و سپس اونها رو خوب بشوییم. بعد با استفاده از دستگاه هسته گیری باید هسته ی اونا رو در بیاریم. (اگه دستگاه هسته گیری نداشتید باید به آرامی، یعنی به طوری که آلبالو ها له نشن و سالم بمونن با دست هسته اونا رو دربیاریم.) حالا باید آلبالو ها رو در یک ظرف لعابی بریزیم و در لایه لایه اون باید شکر رو هم اضافه کنیم و ظرف باید به مدت 7-8 ساعت در یخچال بمونه تا شکر خوب به خورد آلبالو ها بره. بعد از چند ساعت باید اونا رو روی شعله قرار بدیم. وقتی به جوش اومد آلبالو ها کف می کنند. باید مراقب باشیم که سرریز نشند و شکرها خوب قوام بیاد که این کار حدودا 1 ساعت طول میکشه. در مرحله آخر هم وانیل رو به مربا اضافه می کنیم و ظرف رو از روی شعله برمیداریم. توجه داشته باشید که اضافه کردن وانیل دل به خواهیه و فقط برای خوشمزه کردن مرباست. در ضمن بعضی افراد که دوست دارن مربا شیرین تر بشه به جای 1 کیلو شکر، 1/5 کیلو شکر استفاده می کنند. نکته مهم دیگه ای هم اینه که حتما باید وانیل رو در مرحله آخر اضافه کنیم وگرنه ممکنه وانیل در اثر جوشیدن زیاد طعم مربا رو تلخ کنه. 
این هم یه عکس آب دهن راه انداز! راستی نظر یادتون نره. هرچی سوال یا پیشنهاد داشتید لطفا بگید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۱
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۱)

فکر نکنم کسی حوصله داشته باشه درست کنه، این روزا مربا فراونه همه جا ، هر مزه ای که بخوای هست ، از البالو تا شفتالو و ...
پاسخ:
بله، دیگه با پیشرفت علم کسی دیگه به فکر درست کردن این جور چیزا توی خونه نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">