چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

یک کیک ساده اما خوشمزه

پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ

اگه دوست دارید یه کیک خوشمزه رو به عنوان عصرانه یا کیک تولد بپزید می تونید از این دستور خوشمزه استفاده کنید. مواد لازم:

تخم مرغ - 4 عدد / بکینگ پودر - 1 ق.غ / وانیل - 1 ق.چ /  شکر - 1 لیوان   روغن - نصف لیوان / آرد - 1 و 1چهارم لیوان / شیر - 1 لیوان  


طرز نهیه: در اولین مرحله باید سفیده و زرده تخم مرغ هارو جدا کنیم. سفیده هارو باید با نصف لیوان شکر با استفاده از همزن در ظرفی به اندازه ای هم بزنیم که پف کنه و یه چیزی حدودا مثله خامه بشه. زرده ها رو هم با نصفه دیگه شکر و 1 قاشق وانیل در یه ظرف دیگه با همزن اونقدر هم می زنیم تا شیری رنگ بشه. بعد ا لیوان روغن و شیر رو به زرده ها اصافه می کنیم و وقتی خوب مواد مخلوط شدند سفیده هارو هم داخل زرده ها می ریزیم و بکینگ پودر رو هم اضافه می کنیم. در این مرحله احتیاجی نیست که با همزن مواد رو مخلوط کنیم بلکه باید با لیسک (وسیله ای مخصوص کیک پزی) مواد رو به صورت دورانی هم بزنیم و این دورانی هم زدن باعث پف کردن بیشتر کیک میشه.
توجه داشته باشید که اگه دوست دارید کیک قهوه ای بشه در مرحله آخر باید پودر کاکائو رو هم به مواد اضافه کنیم. حالا دیگه وقتشه که مواد رو داخل قالب بریزیم و اون رو داخل فر بزاریم. وقتی مواد کیک اون قدری پف کردند که از سطح قالب بالا اومدند می فهمیم که کیک ما آماده است. 


نظر یادتون نره!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۸
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۲)

۰۱ آبان ۹۷ ، ۱۴:۴۸ نویسنده یافاطمه
و حتی با شیرموز!!!!
پاسخ:
با نسکافه هم می چسبه!!
به به، این کیک مزه میده با چایی بخوری:) دستتون درد نکنه!
پاسخ:
البته با شیرکاکائو هم خوشمزه است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">