چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

راز مثلث برمودا چیست؟

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۴۳ ب.ظ

مثلث برمودا اسمی است که با این که سال هاست برای همه ی ما آشناست اما هنوز هم که هنوز است اسرار زیادی در مورد آن وجود دارد که ناشناخته است. مثلث برمودا در واقع منطقه ای در اقیانوس آتلانتیک بین برمودا، پرتو ریکو و فلوریدا است که به ناپدید کردن کشتی ها، قایق ها و هواپیماها و به طور کلی هر چه که در آن منطقه و یا بر فراز آن منطقه باشد، شهرت دارد. تا حالا بیشتر از ۱۰۰۰ کشتی و هواپیما در این منطقه ناپدید شده است اما واقعا راز آن چیست؟ اصلا راز ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در آن چیست؟ آیا واقعا نیروی خاصی در این منطقه وجود دارد یا همه ی این ها دروغ هایی بیش نیست؟ برای دانستن جواب سوال هایتان این مطلب را دنبال کنید.



گفته شده که از دهه ی ۱۶۰۰ تا حالا بیشتر از ۱۰۰۰ کشتی و هواپیما در مثلث برمودا ناپدید شده است، بعضی ها به این منطقه مثلث شیطان می گویند و دلیل آن هم ناپدید شدن هزاران انسان در آن است. اولین واقعیتی که می خواهیم این مطلب را با آن شروع کنیم این است که مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست بلکه ۳ منطقه ی پرتو ریکو، برمودا و فلوریدا در اقیانوس اطلس با هم تشکیل منطقه ای مثلثی شکل داده اند و چه بتوانید رد پای شیطان را در اطراف برمودا پیدا کنید  چه نه، در این که ذات برمودا با اسرار و رمز و رازهای زیادی گره خورده است و پر از راز است هیچ شکی نیست.

این روزها تقریبا کسی نیست که از مثلث برمودا؛ ولو کم، اطلاعاتی نداشته باشد اما واقعا از کی بود که مردم متوجه غیرعادی بودن این منطقه در اقیانوس آتلانتیک شدند؟ در سال ۱۹۵۰ روزنامه نگاری به نام ای.وی.دبلیو جونز مقاله ای منتشر کرد که در آن خبر از ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در سواحل فلوریدا و ناپدید شدن ۳۲ مسافری که سوار بر هواپیمای در سن ژوان پرتو ریکو بوده اند، می داد. با این حال ظاهرا کلمه ی «مثلث برمودا» برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط نویسنده ای به نام وینسنت گادیس به کار برده شد و از آن زمان بود که مثلث برمودا به آگاهی عموم رسید و خیلی زود اسمش در اسرار آمیزترین مکان های جهان آورده شد.



ناپدید شدن هزاران کشتی و هواپیما در این منطقه، محققان را بر آن داشت تا تمرکز خود را روی مثلث برمودا بگذارند و راز آن را کشف کنند. البته که بعضی از تئوری هایی که تا الان ارائه شده اند، کمی عجیب و غریب هستند با این حال یکی از تئوری هایی که خیلی دور از ذهن نیست و به واقعیت هم نزدیک است، وجود تعداد بی نهایت حباب است.

طبق نظر یکی از دانشمندان روسی به نام Igor Yeltsov، ممکن است که گاز متان جامد زیادی در زیر مثلث برمودا وجود داشته باشد و به خاطر فشار اقیانوس، متان به شکل یک ماده ی یخی شکل درآمده است که به نام هیدرات گاز شناخته می شود. اما اگر این ماده شروع به تجزیه شدن کند، می تواند باعث به وجود آمدن حباب های گازی شود که این حباب ها هم به روی سطح آب می آیند که این تعداد حباب گازی می تواند به راحتی باعث واژگون شدن یک کشتی شود. این دانشمند به سیبرین تایمز می گوید: این مقدار گاز باعث گرم شدن اقیانوس می شود و در نتیجه کشتی ها هم به خاطر مقادیر بالای گاز در آن غرق می شوند. این موضوع باعث می شود تا در هوای بالای برمودا هم بیش از اندازه گاز متان باشد و نتیجه: جو آشفته ای به وجود می آید که منتهی به سقوط هواپیما در آن می شود.

به عنوان اثباتی بر این مدعا، دانشمندان توانستند دهانه های بزرگی در سیبری کشف کنند که نشان می دهد این حفره های بزرگ به وسیله ی انفجار گازهای متان به وجود آمده اند. اگر چه این تئوری مورد تایید همه نیست و مثلا دانشمندی مثل هلن Czerski بر این عقیده است که حباب های هیدرات متان باعث بالا آمدن یک قایق می شوند نه غرق شدن آن.



دانشمندانی که امید به پیدا کردن توضیحات علمی مثلث برمودا دارند، بعضی از آن ها بر این باورند که ممکن است امواج عظیم و پر جوشش و خروشش باعث غرق شدن کشتی ها شده باشند.

اگر چه صحبت در مورد حفره ها و چاله های زیر مثلث برمودا همیشه جذاب است با این حال توضیحی که در مورد برمودا وجود دارد خیلی شوکه کننده تر است. بنابراین حقیقت پس این منطقه اسرار آمیز روی زمین چیست؟ خوب ظاهرا که اصلا مثلث برمودایی در کار نیست!! بله درست است. مثلث برمودا یک ایده بوده که توسط نویسنده ای به نام ای وی دبلیو جونز، وینسنت گادیس و چارلز برلیتز در آن دوران ابداع شد  و به نوعی «راز ساختگی» است. اصلا انکار نمی کنیم که هواپیماها و کشتی هایی در این منطقه ی اقیانوس گم شده اند ولی تقریبا میزان گم شدن این اشیا و انسان ها در مثلث برمودا برابر با دیگر نقاط دنیاست و به عبارتی هیچ اتفاق عجیب و غریبی در آن جا نمی افتد.



متقاعد نشده اید؟ خوب باید گفت که اگر وبسایت Coast Guard را بخوانید می بینید که در آن نوشته شده که در دوره و بررسی هایی که روی بسیاری از هواپیما و قایق ها و کشتی های مثلث برمودا انجام شده است، هیچ عامل غیر طبیعی ای دیده نشده وهر چه که بوده، بر اساس عوامل فیزیکی رخ داده است.  به عبارت دیگر اصلا مثلث مخربی به نام برمودا وجود خارجی ندارد…

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما مثلث برمودا جایی واقعی است یا مانند آن چه که در این جا گفته شد زاییده ی ذهن بشر است؟


برگرفته از وبسایت الی گشت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۷
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">