چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه لازانیا با گوشت

سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ب.ظ

لازانیا انواع مختلفی مثله: لازانیا قارچ، لازانیا مرغ، لازانیا اسفناج، بادمجان، لقمه ای ،ماهی و.... داره اما یکی از عمومی ترین و خوشمزه ترین و اصلی ترین لازانیا ها، لازانیای گوشته. در ادامه مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه رو می تونید بخونید. راستی پیشنهاد می کنم حتی اگه علاقه ای به خوندن ادامه مطلب ندارید، حداقل امکان دیدن عکس های فوق العاده خوشمزه و آب دهان راه بیانداز اون رو از دست ندین!


مواد لازم برای 6 نفر: 
ورقه لازانیا: 1 بسته / گوشت چرخ کرده: 400 گرم / پیاز بزرگ: 1 عدد
سیر: 1 حبه / قارچ: 200 گرم / گوجه فرنگی: 4 عدد / سس: 1 ق.غ
جعفری خرد شده: 1 ق.غ / نمک و فلفل و آویشن: به مقدار دلخواه
پنیر پیتزا: هرچی بیشتر بهتر! (به مقدار لازم) / پودر سیر: نصف ق.چ
شیر: 2 پیمانه / پنیر خامه ای: 2 ق.غ / کره: 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید ساده: 2 ق.غ / پودر پابریکا (برای خوشمزه تر شدن): نصف ق.چ

طرز تهیه: طرز تهیه این لازانیا در 6 مرحله انجام میشه...
مرحله اول: برای تهیه ی مواد گوشتی داخل لازانیا ابتدا پیاز و سیر رو نگینی خرد کنید و هر دو رو، به همراه کمی روغن در ماهیتابه تفت بدید، به اندازه ای که از خامی در بیان. حالا گوشت چرخ کرده رو هم به اونا اضافه و مخلوط کنین؛ توی این مرحله می تونین مقداری زردچوبه هم اضافه کنین. خلاصه انقدری مواد رو تفت می دین که گوشت تغییر رنگ بده و پخته بشه.

مرحله دوم: در یه ظرفه جداگانه ای، قارچ های خرد شده رو تفت بدین و سپس اونو به همراه تمام ادویه ها (فلفل-نمک-پابریکا-آویشن-پودر سیر) به مواد گوشتی اضافه کنین و خوب مخلوط کنین. همچنین گوجه ها رو هم نگینی خرد کرده و اضافه کنین. اگه که گوجه در دسترس ندارین می تونین از 3 ق.غ رب گوجه فرنگی استفاده کنید که در این صورت باید 3 ق.غ هم آب اضافه کنین. حدود 30 دقیقه مواد رو تفت بدین تا گوشت کاملا پخته بشه و در آخر جعفری خرد شده رو هم اضافه کنین و حدود دو-سه دقیقه دیگه هم تفت بدید. حالا دیگه مواد لازانیا آماده شده.


مرحله سوم (طرز تهیه سس بشامل): برای تهیه سس بشامل که عامل اصلی خوشمزگی و چسبیدن ورقه های لازانیا به هم دیگه اس باید در ابتدا باید کره رو روی حرارت قرار بدین تا آب بشه و بعد در حالیکه زیر شعله ملایمه باید آرد رو اضافه کنین و مدام هم بزنید تا نسوزه. سپس شیر رو هم اضافه کنید و هم بزنید. سعی کنید خیلی تند تند هم بزنین تا سس گوله نشه. در آخر باید پنیر خامه ای رو به همراه نمک و فلفل اضافه کنین. وقتی سس به غلظت مورد نظرتون رسید اون رو از روی حرارت بردارید.


مرحله چهارم: توی این مرحله باید ورقه های لازانیا رو آماده کنین. ورقه لازانیای شما اگه که پیش پخت باشه، فقط کافیه چند دقیقه اون رو در آب ولرم بذارید تا نرم شه. اما اگه لازانیای خشک استفاده می کنید باید اون رو به همراه مقداری نمک، در آب  و به مدتی که روی بسته نوشته بجوشونید.


مرحله پنجم: حالا دیگه وقتشه که لازانیا رو آماده کنید. اول باید یه ظرف نچسب، مثله ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر رو بردارید و تمام کف و دیواره های اون رو به روغن و سپس به سس بشامل آغشته کنید. ریختن سس بشامل در کف ظرف باعث جلوگیری از چسبیدن لازانیا به کف ظرف میشه. حالا کف ظرف رو به مقدار وسعت ظرف، یک لایه ورق لازانیا بچینید. سپس روی اونا رو سس بشامل بریزین و سپس پنیر پیتزا رو و بعد هم مواد گوشتی رو اضافه کنین و دوباره پنیر پیتزا به همراه مقداری ادویه بریزید. لایه های بعدی رو هم به همین ترتیب بچینید. روی آخرین لایه رو هم با سس بشامل و پنیر پیتزا خوب و کامل بپوشونید حدود 5 یا 6 لایه کافیه.


مرحله ششم: حالا دیگه وقته قرار دادن لازانیا داخل فره. فقط قبل از اینکار بهتره مقداری آب رو روی اون اسپری کنید تا بعد از پخت سطح اون خشک نشه. فر رو باید از قبل گرم کرده باشین. ظرف لازانیا رو داخل اون گذاشته و در حرارت 180 درجه سانتیگراد، حدود 45 تا 60 دقیقه بزارید. لازانیای شما آماده اس. پس از 10 دقیقه سرد شدن می تونید اون رو سرو کنید.




آخیـــــش! بالاخره تموم شد! و حالا این شما و این هم عکس های خوشمزه!:









 خوشتون اومد؟ 
 از مطلب تا چه حدی راضی بودین؟ 
 سوال یا پیشنهای دارید؟ 
 با من در میون بزارید ممنون میشم! 




موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۹
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۴)

۲۶ اسفند ۹۷ ، ۱۴:۲۱ مهدی قاسمی
کارتون خیلی درسته:)

پاسخ:
Thank you :)
۲۸ بهمن ۹۷ ، ۲۲:۳۰ نویسنده یافاطمه
واااااااااااااای دلم خوااااااااااااااااااااااس....هق هق هق
پاسخ:
خخخخخخخخخخ!
نمی دونم چرا امروز همه نظراتم خصوصی ارسال شده !
بازم ممنونم بابت این پست تون ! 
پاسخ:
ببین باید موقع ارسال نظر حواست باشه که تیک گزینه: ارسال نظر بصورت خصوصی رو برداشته باشی... در ضمن این یکی نظرت خصوصی نبود!
ممنون شما هم دنبال شده بودید !
من پبام قبلی به صورت خصوصی فرستاده بودم ؟
پاسخ:
بله خصوصی بــــــــــــــود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">