چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه پاستا پنیری

سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۰۷:۲۷ ب.ظ

پاستا به تنهایی خیلی غذای خوشمزه ایه، اما حالا فکرش رو بکنید که با یه پنیر خوشمزه مخلوط بشه! طرز تهیه پاستای پنیری رو در ادامه مطلب می تونید بخونید. در ضمن بهتون پیشنهاد می کنم که اگه حال خوندن متن ندارید حداقل عکس های خوشمزه اش رو ببینید. این شما و این پاستای پنیری! :


مواد لازم: شیر: 4 فنجان / پاستای شکل دار: 2 تا 2.5 فنجان / کره 4 ق.غ    پنیر چدار رنده شده: دو فنجان / پودر سوخاری یک چهارم تا یک سوم فنجان  ادویه های دلخواه (فلفل تند، آویشن و....): به مقدار لازم

طرز تهیه: در ابتدا شیر رو در قابلمه ای می ریزیم و اون رو روی حرارت می ذاریم تا به جوش بیاد. وقتی که شیر جوش اومد پاستاهای خشک رو به اون اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم و حدود 15 دقیقه صبر می کنیم تا پاستا ها نرم بشن و تمام حجم شیر رو توی خودشون جذب کنن. در کل این یک ربع باید مراقب باشیم که شیر در اثر حرارت زیاد سر نره.
حالا فر رو روی حرارت 400 درجه فارنهایت تنظیم می کنیم تا آماده باشه. بعد موقعی که پاستا ها به پخته شدن خودشون نزدیک شدن (حدودا در 10 دقیقه بعد از جوشاندن با شیر) ؛ کره رو توی یه قابلمه جدا آب می کنیم، بعد پنیر چدار رنده شده رو هم به همراه ادویه های دلخواه بهش اضافه و مخلوط می کنیم. من بهتون جوز هندی و فلفل سیاه رو پیشنهاد می کنم چون خیلی خوشمزه اش می کنه چون تند میشه. البته اگه از تندی خوشتون نمیاد می تونین از آویشن یا مقداری ادویه مرغ و .... استفاده کنین.
وقتی مخلوط کره و پنیر رو به خوبی هم می زنیم یه سس درست میشه. حالا ظرف فر یا یک ظرف پیرکس رو بر میداریم و کف اون رو به خوبی با روغن چرب می کنیم تا بعد از پخت به راحتی پاستا ها از ظرف بیرون بیان. سپس مقداری پاستا رو کف ظرف میریزیم، روی اون یه لایه سس می ریزیم و به همین ترتیب لایه لایه پاستا و سس رو توی ظرف قرار میدیم. برای طلایی شدن پاستا بهتره که لایه آخر پنیر باشه. می تونین برای زیبا سازی مقداری فلفل قرمز رو هم روی اون بپاشید. در مرحله آخر پاستا رو توی فر می ذاریم و برای 20 دقیقه حرارت می دیم. پاستای ما آماده است!

نکات مهمی درباره پخت این پاستا:
1- برای اینکه روی پاستا طلایی بشه باید باید روی فر رو روشن کنید.
2- حواستون باشه که پاستا ها رو زیاد نپزید چون این نکته مهمه که پاستا بعد از برداشته شدن از روی حرارت باز هم به روند پخت خودش ادامه میده و اگه زیاد بپزه له و شفته میشه!
3- از قابلمه های کوچیک برای پخت پاستا استفاده نکنید. چون باید پاستا ها توی شیر یا برای انواع دیگه پاستا، توی آب بتونن حرکت کنن. بنابراین اگه با برداشتن قابلمه بزرگ سطح شیر خیلی پایین میره می تونین از شیر بیشتری استفاده کنین اما سرِ 15 دقیقه پاستا ها رو از توی اون بردارید.
4- هرگز پاستا ها رو بعد از خارج شدن از شیر یا آب نشویید! (بعض افراد این عادت رو دارن!)
5- برای تهیه این پاستا حتما از پاستاهای شکلی مثله پروانه ای یا لوله ای استفاده کنین نه نازک.

و در ادامه عکس های آب دهان راه بیاندازی را می بینیم!







نظر فراموش نشود! :


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۴
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۱)

۰۶ دی ۹۷ ، ۲۲:۵۸ نویسنده یافاطمه
واااای! دلم آب شد چقدر عکس هاش خوشمزه اند!
پاسخ:
دل خودم هم موقع نوشتن این پستا حسابی آب شد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">