چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی

شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۵۳ ب.ظ

اینکه هیچکسی توی دنیا نیست که از شکلات بدش بیاد به نظر من یه واقعیته! حالا شما می تونید به جای اینکه برای خرید یه شکلات خوشمزه به سوپری برین، خیلی راحت اون رو توی خونه درست کنین (هرچند که برای خرید مواد اولیه اش هم باید برین سوپری!)  ا:


مواد لازم: 
کره: 120 گرم (6 ق.س) / پودر کاکائو: 2 لیوان (مرغوب)
شیر: 8 لیوان سرپر / شکر: 450 گرم (1 پیمانه+1/4 پیمانه)

طرز تهیه: یه ظرف نسبتاً بزرگی رو انتخاب کنین و پودر کاکائو و شکر رو توی اون با یه قاشق به خوبی هم بزنین. طوری که هیچ گوله ای از شکر یا کاکائو توی ظرف نباشه؛ چون اینجوری بعداً گوله میشه.
حالا شیر رو هم به مخلوط کاکائو و شکر اضافه می کنیم و باز هم خوب هم می زنیم. این کار رو یه کم سریع انجام بدین تا مخلوط همونطور که گفتم گوله نشه. بعد از این که قاطی شد ظرف رو روی حرارتی ملایم قرار بدین و باز هم، هم بزنین به طوری که اطراف ظرف حباب بزنه. حرارت رو هم باید به اندازه ای تنظیم کنید که نه مخلوط جوش بیاد و نه سرد بشه.
هم زدن رو اونقدر ادامه بدین که مخلوط غلیظ بشه. اینکار حدود یک ساعت و 45 دقیقه طول میکشه! (میدونم که سخته اما این انتخاب خودتونه که شکلات خونگی درست کنین!) وقتی 45 دقیقه از گذاشتن ظرف روی حرارت میگذره باید کره رو هم اضافه کنین. هم می زنیم تا کره هم ذوب بشه و شکلات به غلظت دلخواه برسه، حالا ظرف رو از روی حرارت بر می دارین و می ذارین تا سرد بشه. حالا دیگه شکلات صبحانه ما آماده است! نکات اون آخر رو بخونید که پر فایده است.






نکات مهم: 
1- اگه می خواید که شکلات صبحانه ای خوشمزه داشته باشید بهتره که از پودر کاکائو های مرغوب استفاده کنید. کاکائو های عادی توی هر سوپری ای پیدا میشه اما نوع مرغوب اون رو فقط لوازم شیرینی فروشی ها دارن. بهتون پیشنهاد می کنم از پودر کاکائو های فله ای مرغوب استفاده کنین.
2- بهتره که زود به زود مخلوط شکلات رو روی حرارت هم بزنید چون شکلات ته میگیره، اگه ته گرفت باید ظرف رو عوض کنین.
3- اگه دوست دارین که شکلات شیرین تر بشه باید از پودر کاکائوی بیشتری استفاده کنین.
4- موقعی که ظرف روی شعله هست نباید حرارت رو زیاد کنین تا زودتر مخلوط غلیظ بشه. با اینکار بعد از پخت شکلات صبحانه تون شکرک می زنه.
5- در صورت تمایل می تونید مغز فندق یا مغز بادام توش بریزید.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۸
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۲)

۱۶ دی ۹۷ ، ۱۲:۲۲ نویسنده یافاطمه
واااااااااااااااای!!!
پاسخ:
هه هه هه!

در بازی زندگی
گاهی پیروز می شویم
گاهی شکست می خوریم
در هر دو حالت، ما باید به بازی ادامه دهیم

******

پاسخ:
قشنگ بود ولی نفهمیدم که چه ربطی به شکلات صبحانه خونگی داشت!؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">