چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

طرز تهیه کیک مرغ

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۰۲ ب.ظ

کیک مرغ از اون دسته غذاهای مجلسی و پر طرفداره و خیلی هم خوشمزه است. کیک مرغ هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا استفاده میشه. خیلی خب زودتر بریم سراغ طرز تهیه این غذای خوشمزه:



مواد لازم برای 8 نفر:
سینه مرغ: 2 عدد / نان تست: 12 عدد / تخم مرغ پخته: 2 عدد
سس مایونز: 1 لیوان / ماست خامه ای: 1/2 لیوان 
گردو خرد شده: 1 لیوان / جعفری خرد شده: 1 لیوان
پیازچه خرد شده: 1 لیوان / خیارشور خرد شده ریز: 1/2 لیوان
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه:
1- سینه های مرغ رو بپزید و ریش ریش کنید و به همراه تخم مرغ های پخته ریز خرد شده، پیازچه خرد شده، ماست خامه ای ، سس مایونز، گردو خرد شده، خیارشور، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزین و خوب مخلوط کنین.


2- حاشیه های تیره رنگ نان تست رو جدا کنید، مقداری از نان های تست رو کف سینی بچینید و مقداری از مواد رو روی اون بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار بدین و در آخر هم با یه لایه از سس کیک مرغ را بپوشونید.


3- بعد از تمام شدن کار سینی مواد رو با روکشی نایلونی بپوشونید و به مدت ۲ ساعت توی یخچال قرار بدین تا طعم مواد جذب نان بشه.

4- بعد از این مدت سینی رو از یخچال خارج کرده و با جعفری خرد شده، مرغ پخته، گوجه فرنگی گیلاسی، ذرت، هویج و هر چیزی که دوست دارین کیک مرغتون رو تزئین و سرو کنید.



نکات مهم: 
*مقدار موادی که استفاده میکنین بستگی به سلیقه خودتنن داره، میتونید بعضی مواد رو کمتر و بعضی ها رو بیشتر  اضافه کنید اما دقت کنید که غلظت مواد باید مثله سالاد الویه باشد؛ استفاده از تخم مرغ سلیقه ایه.
*میتونیم نون تست رو بعد از اینکه کناره هاش رو بریدیم به شکل مثلث ببریم و سالاد مرغ رو بین دو تکه از نونها قرار بدیم و روشو به دلخواه تزیین کرده و زیرشو کاغذ شیرینی قرار بدیم تا شکل شیرینی تر رو تداعی کنه به جای سالاد مرغ از سالاد الویه هم میتونیم استفاده کنیم. 
*میتونیم از نخود فرنگی و هویج و ذرت و شوید و غیره استفاده کنیم؛ مواد کیک دلبخواهی است.

و در ادامه عکس های باحالی از کیک مرغ رو می بینیم! 😍😍😍 :







 امیدوارم خوشتون اومده باشه 

 منبع: سرآشپز پاپیون 

 نظر فراموش نشه! 



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۶
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۱)

👌
پاسخ:
😍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">