چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

معرفی نرم افزار های آفیس

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹ ب.ظ

همینطور که شاید خیلی هاتون بدونید مایکروسافت چندین ساله که مجموعه نرم افزار هایی رو برای راحت تر کردن امور اداری به نام Office به وجود آورده هرچند که امروزه این نرم افزار ها کارِِ نه تنها کارمندان بلکه عموم مردم رو راحت کردن. توی این مطلب به معرفی تمامی نرم افزار های موجود در مجموعه 2019 Office می پردازیم و کاربرد تک تک اونا رو هم بازگو می کنیم.


اول از همه باید بگم که نرم افزار های موجود در آفیس به سه دسته تقسیم بندی میشند:
1- برنامه های اداری
2- برنامه های اینترنتی
3- برنامه های سرویس دهنده

نرم افزار های دسته اول پرطرفدار تر از سایر دسته ها هستند.




 Word وُرد:  این برنامه برای ایجاد متون و نوشته به کار برده میشه و خیلی پر طرفداره چون بهترین نرم افزار برای خلق نوشته است. شما با استفاده از ورد می تونید به راحتی یک مقاله، متن، کتاب، نامه یا هر نوشته ی دیگه ای رو بنویسید. کار با این برنامه تا مرحله ی ابتدایی و لازم اش برای بیشتر آدم ها آشناست اما قسمت های تخصصی هم داره که توی مطلب های بعدی می ذارم. از امکانات خوب این نرم افزار میشه به امکان چند ستونه کردن متون، قاب و حاشیه گذاری دور کاغذ، انتخاب سایز کاغذ برای چاپ، رسم جدول با تعداد ستون های دلخواه و... اشاره کرد. نوار ابزار اون همه چیزی رو در اختیار شما قرار میده و شما با این نرم افزار می تونید خیلی راحت کار کنید.


 Excel اِکسل:  مایکروسافت اکسل برای ایجاد جدول های مختلف و مدیریت آنها استفاده میشه، با این برنامه میتونید جدول‌های اطلاعاتی ایجاد کنین و از اونا برای رسم نمودارهای دقیق و گرافیکی استفاده کنید، شما می تونید روی جدول های خودتون محاسبات عددی انجام بدین و یا از توابع پیش فرض اکسل استفاده کرده و مقادیر موجود در جداول رو با هم مقایسه کنید یا اونا رو مرتب کنید، به طور کلی میتونید فعالیت‌های آماری، نمایش داده‌ها و تحلیل اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزار Excel به خوبی انجام بدین.


 PowerPoint پاورپوینت:  این برنامه در معنای کلی می تونه نوشته ها، عکس ها و فیلم های شما رو در قالب افکت های گرافیکی و یه چیزی حدودا مثله انیمیشن به شما تحویل بده. شما می تونید توی پاورپوینت اسلاید های بی نهایتی درست کنید و توی هر کدوم هر چیزی که می خواین بنویسید، یا حتی به اون اسلاید عکس یا فیلم یا حتی موسیقی اضافه کنید. البته اگه مبتدی هستین بهتره که از یه نفر برای آموزش پاورپوینت کمک بگیرین چون شاید کمی پیچیده بنظر بیاد. خود برنامه افکت ها و انیمیشن های زیبا و زیادی رو برای اسلاید ها و متون و... شما در اختیارتون میذاره و همچنین تم ها یا پس زمینه های قشنگی هم برای اسلاید هاتون به شما ارائه میده. از امکانات خوب پاورپوینت که اگه بخوام بگم تا فردا صبح طول میکشه! اما می تونم به تعدادی از اونا اشاره کنم: امکان زمان بندی لحظه شروع و توقف یا حتی برش قسمتی از فیلم و موسیقی، تغییر رنگ یا ایجاد بافت و در کل افکت گذاری روی تصاویر یا حتی برش اون که آموزش هم دادم، امکان اختیاری ای که می تونید به اسلاید هاتون زمان بدین تا خودشون سر زمان معینی به صفحه بعدی برن یا اینکه خودتون با کلیک اونا رو رد کنین، تغییر رنگ و اضافه یا کم کردن مدل ها در یک تم یا حتی گذاشتن عکس مورد علاقه تون به جای اون و....... .


 OneNote وان نوت:  با استفاده از این نرم افزار شما می تونید مجموعه ای از یادداشت های کوتاه خودتون رو مرتب و منظم کنید و اونا رو جمع آوری کنین. حتی امکان اشتراک اونا رو با دوستان خودتون هم دارین. این یه چیزی شبیه به برنامه ی معروف همه ی ویندوز ها یعنی Sticky note است. البته توی اون برنامه یادداشت هاتون روی صفحه ویندوز ذخیره می شدن. در کل هم وان نوت قابل مقایسه با استیکی نوت نیست چون به هر حال وان نوت یه نرم افزار طراحی شده و قویه.


 Access اَکسس:  ایجاد بانک های اطلاعاتی و دیتابیس های مختلف با این نرم افزار امکان پذیره، کار با این نرم افزار بیشتر بدرده امور اداری میخوره ولی بعضی افراد عمومی هم از اون استفاده می کنن. شما توی این برنامه می تونید بانک های اطلاعاتی و مدارک نوشتاری تون رو حفظ و مدیریت کنین. مقدار این اطلاعات می تونه بسیار زیاد باشه. هرچقدر هم که زیاد باشه مهم نیست! چون اکسس قادر به ذخیره و مدیریت تمام اوناست.


 Publisher پابلیشر:  توضیح زیادی برای این برنامه ندارم اما نرم افزار کاربردی و خوبیه که بیشتر برای ساخت بروشور های تبلیغاتی و کاتالوگ ها استفاده میشه و برای یاد گرفتن اون هم به یه آموزش درست و حسابی نیاز دارید! شما با استفاده از این برنامه می تونید آگهی ها و حتی روزنامه های خودتون رو ذخیره و مدیریت و چاپ کنین.



 OutLook اوت لوک:  این نرم افزار راهی ساده و راحت برای مدیریت نامه های الکترونیکی شما یا همون ایمیل هاتونه. کافیه پس از ورود به این برنامه ایمیل تون رو وارد کنین و از اون به بعد به راحتی به هرکسی می خواین ایمیل بفرستین یا ایمیل هاتون رو بخونین، اونا رو حذف کنین و می تونین مخاطب هم اضافه کنین. به معنای ساده و کلی با کمک این برنامه به جای اینکه یه ساعت توی گوگل بزنید جیمیل یا ایمیل و بعد ایمیل تون رو وارد کنین تا به صفحه شخصی تون برید! همه ی اینا رو خیلی راحت بهتون می ده اونم فقط با دوتا کلیک!


آخیییییییییییش! بالاخره تموم شد! لطفا نظر فراموش نشه؛ سوالی چیزی هم داشتین در خدمتم. 😎😎😎




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۴
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۳)

خیلی خیلی کامل و آموزنده...خیلی ممنون بابت این پست:)))
پاسخ:
خواهش میکنم
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۳۰ حصـــــــcafeh.blogـــــین ..
مفید بود برام.
ممنون
پاسخ:
😊😊😊
سلام،احسنت:)
به این میگن تولید محتوا!
ارزشش از کپی پیست خیلی بیشتره
عالی بود!
پاسخ:
😁😁😁 واقعا سپاسگزارم! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">