چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

اینجا هرچیزی می خوای بیاموز

چیز آموز

توی این وبلاگ هرچیزی می خوای بیاموز. از کارهای هنری و طرز تهیه غذا های جدید و قدیم، فست فود و سنتی گرفته؛ تا مطالب علمی و معرفی کتاب های پرطرفدار و حتی معرفی، آموزش، و همه چی درباره بازی ها و نرم افزار های کامپیوتری و اندروید.

آخرین نظرات

  • ۲۴ شهریور ۹۹، ۱۳:۴۰ - قبثثب
    ممنون
  • ۱۴ شهریور ۹۹، ۱۴:۳۴ - ه
    ه

نویسندگان

معرفی کتاب - صد سال تنهایی

شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز / مترجم: کاوه میر عباسی 

موضوع: داستان های کلمبیایی قرن 20 / صفحات: 455


کتاب صد سال تنهایی رمانیه که گابریل گارسیا برای نوشتن اون 15 ماه وقت گذرونده و به گفته خودش توی این مدت خودش رو توی خونه حبس کرده بوده! عنوان این کتاب اولین چیزیه که مخاطب رو به خودش جذب می کنه، آخه تنهایی به مدت صد سال؟!

این کتاب محبوب ترین و مشهور ترین کتاب در حوزه های داستانیه جهانه و برنده جایزه نوبل سال 1982 شده. 

رمان صد سال تنهایی داستان زندگی شش نسل از یه خانواده است که از اهالی آمریکای جنوبی ان و توی دهکده ی ماکوندو زندگی می کنن. خلاصه ای از یه قسمت هایی از کتاب رو باهم می خونیم:

اورسولو نگران نشد. گفت: ما از اینجا نمی رویم. همینجا می مانیم، چون در اینجا صاحب فرزند شده ایم. خوزه آرکادیو بوئندیا گفت: اما هنوز مرده ای در اینجا نداریم. وقتی کسی مرده ای زیرخاک ندارد به آن خاک تعلق ندارد.

آئورلیانو اکنون نه تنها همه چیز را می فهمید، بلکه تجربیات برادرش را قدم به قدم برای خود مزمزه میکرد. یکبار که برادرش جزئیات عشق بازی را برای او شرح میداد، صحبتش را قطع کرد و پرسید: چه حسی به آدم دست میدهد؟ خوزه آرکادیو بلافاصله جواب داد: مثل زلزله است.

در واقع برای او زندگی مهم بود؛ نه مرگ. برای همین هم هنگامی که حکم اعدام را به اطلاعش رساندند به هیچ وجه نترسید؛ بلکه احساس دلتنگی کرد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۵
نویسنده چیز آموز

نظرات  (۴)

۱۶ دی ۹۷ ، ۱۲:۱۸ نویسنده یافاطمه
یه نظر...توی قسمت معرفی کتاب هر دفه قسمت هایی از کتابهایی که معرفی میکنی رو توی وبلاگت بزار..من خودم به شخصه وقت نمیکنم کل این کتاب رو بخونم :)
پاسخ:
چه پیشنهاد خوبی، حتما اینکار رو می کنم
۱۵ دی ۹۷ ، ۱۲:۴۹ yasbanoo farmand
عاااالیه ممنون
پاسخ:
:)
۱۵ دی ۹۷ ، ۱۲:۲۲ محسن حیدری
وبلاگ خوبی دارد :)
پاسخ:
خیلی ممنونـــــــــــــــــــــــم! *o*
من این کتاب رو خوندم... واقعا قشنگه. Like !
پاسخ:
بله واقعا یه رمان عالیه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">